Bonnierin konsepti

Helsingin Sanomien taloussivuilla 29.11.06 oli Katri Kallinopään tekemä haastattelu Bengt Braunista. Haastattelussa Bonnierin konserninjohtaja luotasi hieman Pohjolan toiseksi suurimman viestintäkonsernin tekemisä ja mediapoliittisia linjauksia. Artikkeli oli hyvä. Erityisesti minun silmääni pisti, Expressenin tarkoitus avata kymmenessä suurimmassa Ruotisin kaupungissa oma paikallisuutisiin keskittynyt sivustonsa. Sisältö on uutisia ja urheilua. Jotain tämänkaltaista osasin odottaa. Sama tapahtunee Suomessa. Jos paikallislehdet eivät viimeikin ala kunnolla töihin verkkopalveluissaan, niiden chänssi (vapaa lainaus mediaperformanssitaitelija Nykäseltä) menee auttamatta ohi. ”Tyhjiön taipumuksena on täyttyä”, Timo T.A. Mikkosen sanoin.