Forrester Research on yhtiö joka ennustaa tulevaisuutta työkseen. Itse olen näitä ennustuksia seurannut tuolta 90-luvun lopulta saakka. Ikävä kyllä, minusta ne ovat aika usein olleet pielessä. Ehkä ne omat muistot näistä harhaan menneistä ennusteita kultaiselta WAPin alkutaipaleelta vääristävät muitakin muistoja. Mene ja tiedä. Jos ne ennusteet olisivat silloin osuneet kohdalleen me eläisimme nyt varsin toisenlaista aikaa. Tuskin minäkään tässä näistä asioista viisastelisin.
Nyt Forrester on ennustanut web 2,0:n tulevaisuutta. (Tämä 2.0 on muuten sana jota inhoan. Käytän sitä kuitenkin poikkeuksellisesti tässä artikkelissa) Ja ennusteen mukaan 2.0 on kuin turboahdettu ferrari Sakasn autobhaninlla. Tekijät revitään käsistä ja muutenkin tulevaisuus näyttää todella auvoiselta.
Markkinan kehitys näyttää aika suotuisalta voin jopa hienoisesti uskoa, siihen mitä Forrester sanoo. Suomessa artikkelin mukaan olisi kuitenkin töitä tiedossa. Meillä kun web 2.0 ei ole ollut kovin suuressa huudossa yritysten omien sisäisten prosessien kehittämisessä. Syytä asennemuutokseen kuitenkin näyttäisi olevan. Muualla nämä 2.0 ”härpäkkeet” kun ovat juuri yritysten sisäisten prosessien käytössä ja lyömässä juuri läpi yrityksen ja asiakkaan väliseen kommunikointiin.