Tähän Matti Lintulahden näkemykseen en voi kuin yhtyä. Meillä on meneillään murros jonka syvyyttä moni ei vieläkään ymmärrä tai edes halua ymmärtää. Minä yritän. Mutta olen varma siitä, että jokin osa-alue jää minulta huomaamatta. Digitalisoituminen, kuluttajien osallistuminen ja sisällöntuotanto vaikuttavat väistämättä mediaan ja sen johtamiseen. Veikkaisin, että se tuo mediaan uusien pelureiden ohella myös uusia ammattinimikkeitä. Nykyisen levikkijohtajan rinnalle voi nousta yhteisöjohtaja. Tai miksi häntä sitten tullaankaan nimittämään. Ja varmasti noita titteleitä tulee muitakin. Mutta titteleitä tärkeämpää on se, että mainostajan ja median suhde muuttuu. Kuten muutoksessa juuri nyt on kuluttajan ja median suhde. Väistämättä. Ja tämä muutos taas tietää ryminää ja räiskettä median ympärille syntyneessä arvoketjussa johon mm. media- ja mainostoimistot kuuluvat.
Minä en kuitenkaan veisi toimittajia saunan taakse lopetettavaksi. Toimittajista on tulossa kultaakin kalliimpia, sillä heidän taitojaan juuri tarvitaankin tässä ympäristössä. Sen sijaan monelle nykyiselle median virkamiehelle saunan takana oleva nokkospuska voi tulla nykyistä tutummaksi.