Kaksplus ja sosiaalinen tilaus

Kaksplus.fi on noussut Suomen suosituimmaksi aikakuslehtien verkkopalveluksi. Se ei ole ihme. Palvelulle on sosiaaline tilaus ja selkeä kohderyhmä. Ja vielä sellainen kohderyhmä jota nämä verkkopalvelut kirpputoreineen aidosti kiinnostaa. Verkosta kun on tullut äitien kohtauspaikka. Kun olet taaperon tai taaperoiden kanssa yksin kotona, on helpompi käydä päivänmittaan tapaamassa tuttuja, oppimassa ja vaikka kaupassa verkon kautta. Muistaakseni tilanne on myös niin, että postimyyntiin ja tavaroiden tilaamiseen, ”opitaan” juuri samaan aikaan.

Toisaalta samaan aikaan tämä uutinen kertoo aika lohduttomasta mediatalojen nettiosaamisesta. Meillä on joukoittain aikakauslehtiä, joilla verkko on vieläkin vain pakollinen paha. Siitä huolimatta, että sen voi oikeasti olla rahantekokone. Aika monessa paikassa on todistettu, että hyvä verkkopalvelu lisää lehden houkuttelevuutta ja päinvastoin. Sama koskee luonnollisesti muitakin ”perinnemedioita”. Ihmiset tarvitsevat aiheita joista keskustella ja keskusteluun luotettavan paikan. Sitä kannattaa miettiä.

3 thoughts on “Kaksplus ja sosiaalinen tilaus”

  1. ”Aika monessa paikassa on todistettu, että hyvä verkkopalvelu lisää lehden houkuttelevuutta ja päinvastoin. ”

    Olisi kiva kuulla jos tästä on jotakin tutkimusta olemassa?

Kommentointi on suljettu.